シェルター2012年09月16日 20時15分12秒

「ママ、僕はね、あのテントウムシのがいい!」
 息子の塩斗が、妻にねだるように赤いシェルターを指さす。
「じゃあ、海妙ちゃんはどれがいい?」
「しーたはね、あの貝のがいい!」
 海妙が指さしたのは、その隣の白いシェルターだった。
 俺達家族は今、ホームセンターに来ている。原発周辺の住民には、国の援助で避難用シェルターが無料で提供されることになったからだ。シェルターには、放射性物質が降り注いでも四人家族が一週間暮らせる機能が付いている。
「えー、貝の形なんて嫌だよ」
 塩斗が口を尖らせると、海妙も負けじと反論した。
「そるとにいちゃんのいじわる。しーたはぜったい、貝がいいんだから」
「海妙はなんでもかんでも貝じゃないか。ここは僕に選ばせてよ」
「貝、貝、貝、貝! 貝じゃなきゃぜったいいやっ!」
 すると困った妻が、海妙をなだめるように口を開いた。
「海妙ちゃんは本当に貝が好きなのね。じゃあ、今度生まれてくる弟の名前に貝を付けてあげるから、今回はお兄ちゃんのテントウムシで我慢して?」
 貝太。
 妻が考えているのは、きっとまたそんな名前に違いない。



500文字の心臓 第116回「シェルター」投稿作品☆逆選王

コメント

_ free dating sites no fees ― 2017年03月23日 07時01分29秒

hey there and thank you for your info – I have definitely picked up anything new
from right here. I did however expertise some technical points using this web site, since I experienced to reload the website lots of times previous to I could
get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK?

Not that I'm complaining, but slow loading instances times will sometimes affect
your placement in google and can damage your quality score if
ads and marketing with Adwords. Anyway I'm adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective exciting content.
Ensure that you update this again soon.

_ best free dating sites no fees ever ― 2017年03月23日 09時43分55秒

Very good blog post. I certainly love this site.
Continue the good work!

コメントをどうぞ

※メールアドレスとURLの入力は必須ではありません。 入力されたメールアドレスは記事に反映されず、ブログの管理者のみが参照できます。

名前:
メールアドレス:
URL:
コメント:

トラックバック

このエントリのトラックバックURL: http://tsutomyu.asablo.jp/blog/2012/09/16/6575487/tb

※なお、送られたトラックバックはブログの管理者が確認するまで公開されません。